Instruktioner

SMACK använder f.n. (Mars 2018) italienska Biemme som leverantör av klubbkläder. SMACK gör beställningar från Biemme ett par gånger per år, normalt 1-3 ggr, och håller själva ett lager av det klädsortiment som bestämts att vi skall ha tillgängligt för medlemmarna.
De beställningar som görs från Biemme skall normalt täcka behovet fram till nästa leverans, men ibland kan det hända att enstaka artiklar/storlekar tar tillfälligt slut. Vill man ha andra plagg/storlekar än SMACK’s ordinariesortiment så KAN det gå att få fram, dock blir styckepriserna dubblerade för enstaka beställningar + ev. frakt om det ej kan samordnas med annan leverans.

För att beställa kläder går du in i webshopen på hemsidan, titta ut de artiklar och storlekar som du vill beställa, registrera en order och avvakta sedan uppmaning att betala. När betalning är gjord och kläderna plockats ihop skickas mail som aviserar att kläderna är färdiga att hämtas ut (se Klädutlämning). Vet du inte vilken storlek du behöver, då hittar du ordinarie klädsortiment (Barn, Dam, Herr & Unisex) för provning hos Cykelhuset i Upplands Väsby, säg till personalen så visar de dig var kläderna finns. Observera att vissa storlekar/modeller inte alltid finns tillgängliga för provning. Prova ut vilka modeller och storlekar du vill ha, notera det (kommer att finnas lappar för detta på plats) och gör sedan din beställning.

Obs! Om någon av de varor du beställer är slut i lager och blir restnoterad, var jättesnäll och hjälp till att förenkla vår hantering genom att ta bort varan från din beställning och istället skapa ytterligare en beställning, med enbart den/de restnoterade varorna.

Då Utförsäljningsvarorna INTE finns för provning på Cykelhuset och man gärna vill prova storlekar innan beställning, har vi därför också att antal tillfällen när vi har bemanning i vårt förråd i Märsta, då ges tillfälle till provning av kläder. Dessa tillfällen aviseras på hemsidan och Facebook.

Uppstår akuta behov, om du t.ex. vurpat sönder kläder precis innan avfärd till ett lopp eller liknande, kontakta då klädansvarig så försöker vi hjälpas åt att lösa det. OBSERVERA att det kan bli någon/några veckors leveranstid från beställning tills kläderna finns färdiga för avhämtning. Och tänk på att allt arbete är frivilliga insatser, missbruka inte ”akut-beställningar”.
Klädansvarig f.n. är Håkan Lundström, nås på hl@tormax.se / 0706-365432.

För att beställa kläder, följ stegen nedan:

Sammanfattning weborder:

  • Gå till shopen och välj ut de plagg och de storlekar du vill köpa, lägg plaggen i varukorgen
  • När du är klar verifierar du din varukorg och fortsätter till kassan
  • I kassan fyller du in dina kontaktdetaljer (namn, adress, epost och telefonnummer) och skickar in din beställning
  • Vid beställning visas en verifiering på skärmen samt ett orderkvitto kommer att skickas till den epost adress du angivit
  • När det är dags för dig att betala din order kommer du att få en faktura skickad till dig via epost med summan du ska betala och detaljer om hur du ska betala. Tänk på att alltid ange ordernr. vid betalning.
  • När vi registrerat att betalningen är genomförd kommer ordern att plockas och du kommer att få information via e-post om när och var du kan hämta ut kläderna.

Genom att lägga en beställning i webbshoppen godkänner och ger du ditt samtycke att vi lagrar dina personuppgifter (i form av namn, adress-detaljer, epost, telefon, beställda artiklar) och behandlar dessa. Din order kommer att sparas och dina personuppgifter kommer att användas i syfte för att bearbeta beställningen och kontakta dig angående beställningen. Dina personuppgifter delas inte med annan part.