Sigtuna Märsta Arlanda Cykelklubb, eller SMACK, som vi kallar vår cykelklubb har ca: 450 medlemmar, de flesta av oss är aktiva cyklister. Vissa cyklar för att hålla doktorn borta eller för att inte behöva förlänga svångremmen, vissa tränar inför Vätternrundan och andra motionslopp och vissa har tävlingsdjävulen i sig och tävlar både på Landsväg och MTB. Åldrarna varierar mellan 6 och 75 år och vi är både kvinnor och män som cyklar tillsammans.

Du är välkommen att cykla med oss, det är alltid roligare att cykla tillsammans än att köra själv!

Vi kör både Landsväg och MTB och har träningsgrupper för alla nivåer, motion, kondition och tävling.

Kanske brukar du cykla ensam, cykla till och från jobbet, köra spinning på gymmet eller cykla med andra träningsgäng eller klubbar. Kom med oss så tar vi med dig ut i Märsta/Arlanda- och södra Upplandstrakten på de bästa små asfaltvägarna om du kör landsväg, eller på de bästa grusvägarna, stigarna och terrängen om du kör MTB.

I SMACK har vi organiserade träningar flera dagar i veckan. Dessutom vår egna träningsserier, SMACK-serien, på onsdagskvällar och MTB-serien.

Man är inte tvungen att vara med på ett visst antal träningar utan bestämmer själv när och på vilken nivå man vill cykla. Vi har som ambition att ha ledare på organiserade träningar och dela upp oss i grupper så att alla hamnar på en bra nivå.

CYKELSPORTEN ÄR UNIK

Gammal och Ung, Kvinnor och Män, Funktionshindrade kan träna tillsammans!